Alla inlägg den 18 april 2012

Av sandra - 18 april 2012 19:45

idag har vi varit till klubben för att träna lite tunnlar och för Alfons del lite agility, insåg rätt snabbt hur svårt det är att träna liten valp i agility helt själv...   de va ju ett tag sen Alfons va nybörjare så tydligen hade jag helt glömt bort detta. vi fick iaf till någon form av helt opedagogisk träning och Airo sprang faktiskt igenom tunneln några gånger när jag sprang bredvid. Vi provade även lite följsamhet mot hinder med pinnar som bara låg på backen och jag insåg även här hur användbart det hade varit att ha någon med sig...   jaja vi fick iaf till lite träning och Alfons fick även han träna lite lätt medan Airo satt i bilen och väntade.


Det var sedan hög tid för mig att åka och jobba, för Airo att åka till Linnea och Daniel. Han fick där prova vara ensam 30min. Som den stjärna han är klarade han detta galant, så otroligt skönt.


Väl hemma igen vände vi bara för att åka till skjutbanan och träna skott. Vi stannade en bit ifrån, ingen hade då kommit dit så jag tänkte att jaja jag hinner säkert lägga ett spår innan någon kommer.. Mja nästan iaf.. Tanken var iaf god, så vi gick spåret medan de sköt, något opedagogiskt än en gång men Airo hade inga problem med detta. skotten bekom honom inte alls. Härliga lilla stjärnhund! Nu sover han gott. 

Skapa flashcards