Alla inlägg den 6 maj 2012

Av sandra - 6 maj 2012 08:40

Grattis till Mamma Tira som igår tog sitt första Cert i debuten i Elitsök!  Nu har vi något att sikta på....   

Airo har annars haft en vecka med ganska lite träning. Ett spår blev lagt som han tog hur fint som helst och igår tränade vi sitt och ligg med växlingar och en början till stå eftersom mina hundar tycks tro att vi alltid ska utgå från sitt när man tar fram godiset. Oj vilken duktig liten valp jag har! Han kan redan växlingarna fint, rör oftast bara framben i växlingarna om han inte blir alltför ivrig och kastar sig ner på golvet för ligg. Jag har alltid haft problem med Alfons för hur jag ska lära in stå men Airo är ju en sådan naturbegåvning att han oftast förstår det jag försöker säga i mina försök. Började också med klicker igår, något som jag innan bara använt ibland. Det är inte de att jag inte gillar klicker utan jag har svårt för att hålla allt i handen samtidigt och tycker därför att det ibland är svårt att använda. kanske en vanesak.


Får försöka få upp ett klipp på Airos växlingar någon dag... 



Ovido - Quiz & Flashcards