Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Frustration

Av sandra - 28 maj 2012 15:13

Ibland är hundträning frustrerande... När man gör allt för att hunden ska förstå och ändå är det inget som fungerar som man vill. Just nu är jag rådvill, jag vet inte hur jag ska få Airo att förstå att jag gärna vill att han ska komma tillbaks och lämna av en leksak.


Jag har testat byteshandel med två leksaker men han väljer antingen att gå runt mig, släppa leksaken en bit bort och komma till mej eller att inte alls ta upp leksaken från marken. Inomhus i ett rum är svårt då han inte tar leksaken utan bara springer fram och tuggar på den. Utomhus får jag droppandet en bit ifrån mig. Vet inte om det är tänderna som gör att han knappt kampar alls utan bara tuggar och släpper eller om jag helt enkelt har ett MEGA problem.


Har också testat med klicker och att byta leksak mot godis men jag får honom inte ens att hålla leksaken, än mindre ta med den till mig utan han släpper den som bäst på vägen.. 

 
 
Ingen bild

Helena

28 maj 2012 16:28

Hej Sandra, du får "backa bandet" lite...vi tittar på det imorgon så ska du se att vi får ordning på det. Poletten har helt enkelt inte trillat ner ännu...han är inte så gammal ;)

 
Christina

Christina

28 maj 2012 19:40

Håller med Helena - backa bandet! Gör enkla övningar nära dig där han har chans att lyckas! Du fixar det, som sagt han är inte gammal än - jag väntade med att träna uppletande med hans mor tills hon var typ 1 1/2 år för att inte jag ville få in ägandebeteendena i det momentet! Vi får väl ses någon dag och gnugga geniknölarna - det där går att lösa!

http://www.busligan.se

 
Ingen bild

Sandra

28 maj 2012 22:26

Ja kanske är kraven lite väl höga, man glömmer bort att han är liten eftersom han i övrigt är så duktig. Tränade i ett litet rum med stängd dörr förut och han kom iaf emot mig flera gånger med leksaken. Får antagligen börja där. Tydligen hjälpte det att spy lite här :) Ska bli kul att träna imorn, vi är taggade!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra - 23 februari 2015 18:11

Jag har provat de flesta av de vanligaste hundsporterna i Sverige. Många är fantastiskt roliga, men det finns en som slår de andra med hästlängder. BRUKSSÖK!       Ja det tar lång tid...... Ja man kan få ligga nergrävd i en grop.... Ja ...

Av sandra - 3 januari 2015 11:58

Om jag googlar på mitt namn får jag upp kontaktuppgifter, länk till sbk tävling och andra hundsidor. Inget konstigt i det. Om jag däremot klickar mig fram till sida två dyker det plötsligt upp resultat från friidrottstävlingar..   Det var där min...

Av sandra - 7 mars 2014 11:12

I Onsdags var vi iväg med några från klubben och spårade. Airo och jag har ju haft lite problem med dedär att få koncentrationen på spåret och verkligen spåra. I onsdags la Anna ett spår åt mig i ett dike, sedan följde hon med mig och gick det. Vi pr...

Av sandra - 23 maj 2013 13:11

På kristi himmelfärdsdagen var de då dags att prova vingarna på en Officiell utställning. Vi begav oss tillsammans med Helena och Aussien Thulo till Nora. Och som de gick sedan, Airo var ensam i sin klass. Juniorklassen, det fanns däremot 2 hanar til...

Av sandra - 31 mars 2013 17:07

Detta får du räkna med:   Aldrig ha ett par rena byxor på dig. (tro heller inte att din tröja är ren, den blir snabbt full av slem) Oavsett vilken tid du går upp har du en Kelpie som är lika pigg som du är trött. Oavsett var ni går kommer det...

Skapa flashcards