Alla inlägg den 20 juni 2012

Av sandra - 20 juni 2012 09:24

Börjar med att lägga upp lite bilder på Balansen som Johan byggde åt mig för några veckor sedan


     


sedan kommer lite bilder på Airo 5 månader gammal


         



Så lite uppdatering från gårdagens spår och uppletande. Jag la två spår till Airo. Har faktiskt bara lagt två riktiga spår förra tillfället vi hade kurs efter det har jag stött på orm i skogen när jag skulle lägga spår och blev avskräckt. men nu är planen att vi ska försöka spåra lite mer. Första spåret för kvällen gick på ett hygge, väldigt torrt och ja förmodligen ett ganska svårt spår för lilla bruna. Han verkade börja spåra först men tappade bort sig på vägen och förstod inte alls riktigt vad vi gjorde i skogen, en promenad kanske? sedan virade jag bort mig lite också men såg tillslut slutet och han gick på vårt spår ca 10 m innan leksaken. Sedan påvägen till det andra spåret fattade han precis vad vi höll på med. Detta spår gick även det på ett hygge som var torrt. Han tappade koncentrationen någonstans på mitten men fann spåret igen och hittade leksaken. spåren var nog ca 60-70 m, liggtid på 1h


Medan spåren låg till sig tränade vi lite upplet vi gjorde precis som förra gången gick ut och lekte i rutan kastade leksaken och på vägen in droppade en leksak. Han sprang direkt ut och tog den vi lekt med, kom in med den relativt bra, ingen bra avlämning men han kom med den till mig iaf. ut på nästa där han gjorde en liten lov ut för att sedan hitta leksaken och komma in med den. Vi tränade sedan lite efter spåret och då gick jag ut längre ut i rutan med leksaken, detta satt klockrent det med    så nu är det bara ut i skogen och träna. På söndag är det dags för kurs igen, då ska vi träna sök.

Ovido - Quiz & Flashcards