Alla inlägg under januari 2013

Av sandra - 24 januari 2013 20:25

2012 var ett händelserikt år...


I Januari började tankar på en ny hund eller egentligen förberedelserna inför min framtida, vilket jag hade tänkt skulle bli om några år. Jag hade under en tid haft ett öga på Busligans kennel http://www.busligan.se/ och hade där fastnat för Tira som skulle ha en kull i Januari. Jag tänkte därför hälsa på dem för att få reda på lite mer... sedan att de fanns en hane kvar hade ju inte med saken att göra.. Påhejad av min vän Linnéa åkte vi dit och jag föll direkt för Christinas tankar om rasen och uppfödning. Efter ett par veckor bestämdes att jag skulle få hem en liten kelpiehane i mitten av Mars.


Airo är den träningsvän jag väntat länge på och han har visat sig ha många av de egenskaper jag sökte där vid köksbordet en mörk Februarikväll hos Christina.


Livet med valp gick vidare och för att lösa allt med valp och halvtidsjobb på Helmia fanns det några personer som verkligen ställde upp Linnéa, min kusin Lotta och vän Peter va några som fick påhälsning av en kelpievalp där på vårkanten.


Någon gång under våren flyttade jag och Airo in hos Johan, min sambo och hans katt. Airo älskar att jävlas, jaga och kasta sig över katten. Han tog alltså inte så illa upp över flytten.....


I April fick jag en förfrågan av Camilla på min brukshundklubb om jag ville bli B-figurant på MH så där fortsatte kapitlet som tog sin början redan på Hundsportgymnasiet. Jag hann med att figga på några MH:n, 3ggr åt klubben och en gång åt min uppfödare med Airo´s halvsyskon. Det är snart dags för Airo att äntra MH banan och till helgen för mig att gå M3 utbildningen.


Någon gång under sommaren ställde jag också upp som funktionär på klubbens rallylydnadstävling, de jag inte visste då var att Camilla och Madde kokat ihop detta väl och tyckte att jag i samma veva skulle bli Skrivare.. Sagt och gjort deltog jag för första gången på en rallylydnadstävling och kan nu titulera mig skrivare i Rallylydnad.


Någon gång under första halvan av året tog även tanken som Agilityinstruktör vid och jag gick A1 utbildningen för Anita Axelsson under Oktober månad. Jag har fortfarande kvar Ledarskapsutbildningen som jag ska göra här i Februari i år och  kan då även kalla mig Agilityinstruktör.


Vi har även under hösten införskaffat två bilar och sålt en gammal.


Jag har även fått jobb i Sunne på ett kontor efter att min tid på helmia var slut och jag jobbar lite extra på ett hunddagis på Hammarö...


Mitt 2012 blev nog inte så dumt ändå =)





Skapa flashcards