Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Utställning

Av sandra - 23 maj 2013 13:11

På kristi himmelfärdsdagen var de då dags att prova vingarna på en Officiell utställning. Vi begav oss tillsammans med Helena och Aussien Thulo till Nora. Och som de gick sedan, Airo var ensam i sin klass. Juniorklassen, det fanns däremot 2 hanar till som ställdes i Bruksklass. Airo fick Excellent och CK. Blev därmed 1 junkl i kampen om bästa hane blev han tredje bästa hane utav de tre som fanns med i rasen denna dag men mer nöjd med dagen kunde man inte vara. Thulo fick Excellent 1 junkk och en av mina kursare i agility fick Excellent ck BIS-1 med sin aussie Windy. JÄTTEGRATTIS! tyvärr stannade vi inte kvar för att se finalerna.


Jag har också hunnit avsluta min första agilitykurs som instruktör, duktiga elever och hundar gjorde det jättekul att hålla kurs! hoppas bara de fortsätter att träna och så småningom kommer ut på tävlingsbanorna.


Nu till helgen är det dags för Lag-DM som jag ju anmält mig och Airo till.. Hur ska detta gå? det återstår väl att se om vi är något ämne för lydnad eller inte på lördag. Vi är långt ifrån färdiga så vi får väl ta de som en liten check för var vi står =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra - 23 februari 2015 18:11

Jag har provat de flesta av de vanligaste hundsporterna i Sverige. Många är fantastiskt roliga, men det finns en som slår de andra med hästlängder. BRUKSSÖK!       Ja det tar lång tid...... Ja man kan få ligga nergrävd i en grop.... Ja ...

Av sandra - 3 januari 2015 11:58

Om jag googlar på mitt namn får jag upp kontaktuppgifter, länk till sbk tävling och andra hundsidor. Inget konstigt i det. Om jag däremot klickar mig fram till sida två dyker det plötsligt upp resultat från friidrottstävlingar..   Det var där min...

Av sandra - 7 mars 2014 11:12

I Onsdags var vi iväg med några från klubben och spårade. Airo och jag har ju haft lite problem med dedär att få koncentrationen på spåret och verkligen spåra. I onsdags la Anna ett spår åt mig i ett dike, sedan följde hon med mig och gick det. Vi pr...

Av sandra - 31 mars 2013 17:07

Detta får du räkna med:   Aldrig ha ett par rena byxor på dig. (tro heller inte att din tröja är ren, den blir snabbt full av slem) Oavsett vilken tid du går upp har du en Kelpie som är lika pigg som du är trött. Oavsett var ni går kommer det...

Av sandra - 27 mars 2013 17:49


I fredags var vi iväg till Ulvsby för att röntga höfter och armbågar. Idag kom resultatet HD Grad B och ED 0! Vilken lättnad, därmed har alla utom en i kullen fått resultat utom en och alla dessa är fria på både armbågar och höfter! Härligt!   Im...

Skapa flashcards